lördag 13 oktober 2007

i still belive, but not in us.

det finns så mycket saker jag vill säga, men jag väljer som oftast tystnaden.
för det är bara ensam jag kan erkänna allt, mellan mig pennan och mitt block.
för sanningen är helt enkelt den:
jag vill inte försöka längre.

jag vill inte försöka att dölja tårar, och jag vill inte försöka att låta bli att låta besviken. för jag klarar inget av det.

jag vill inte försöka spela med i dina lekar och jag vill inte försöka vara nära, för där finns en som står närmre.

jag vill inte försöka finnas vid din sida, och jag vill inte försöka känna trygghet i dina ögon, för tryggheten finns inte där mellan oss mer.


vi har sagt ord som sårat,gjort saker som sårat djupt.vi har gett upp,för att hitta tillbakaoch visst har vi pratat om det mycket,och visst har vi försökt. men ..


.. jag vill inte försöka ringa och prata med ringsignaler, helt utan svar på tal, eller gå förbi din port utan en vinkande hand. jag vill inte försöka vända om efter "hejdå", för att se att du redan vänt. och inte ser efter mig som förr.
jag vill inte försöka se på bilder, och sakna allt du en gång gav. för jag vill inte försöka se filmer vi såg, för jag vågar inte försöka se sanningen.

jag vill inte försöka, för vår vänskap gick genom dörren, för väldigt längesen..
jag vill inte försöka att andas om det inte är med dig, jag vill inte försöka att låta mitt hjärta slå utan ditt tätt emot. och jag vill inte försöka att skratta om det inte är åt dina skämt. jag vill inte försöka att sjunga om det inte är våra sånger, jag vill inte försöka att slå telefonnummer om det inte är ditt. och jag vill inte försöka att se om det inte är dig min syn handlar om..

... för - jag vill inte försöka att leva, om inte hela världen vet att det är för dig.

Inga kommentarer: